Apple již nadále nebude opravovat ztracené či kradené iPhony
Podmínky v autorizovaných servisech vždy jasně odmítaly opravu kradených či ztracených zařízení, které měly zapnutou funkcí Najít. Nyní však Apple tento zákaz rozšiřuje i na iPhony nahlášené jako odcizené či ztracené v databázi GSMA, která pomáhá uživatelům registrovat tyto události. Dle interní zprávy zaslané všem zaměstnancům kamenných poboček Apple Store a autorizovaných servisů bude potřeba vždy dané zařízení zkontrolovat pomocí tohoto registru před provedením jakýchkoliv oprav. V případě, že je daný iPhone nahlášený jako odcizený, musí servisní technici opravu odmítnout.
Apple chce tímto krokem ještě více omezit možnost používání kradených zařízení. Pokud byste však jakýkoliv iPhone našli a chtěli se do něj přihlásit pod svým účtem, tak bez hesla vás stejně nepustí přes zamykací obrazovku a následně ani skrze prvotní nastavení vyžadující přihlášení k AppleID. První z těchto hesel lze ovšem obnovit přes tovární nastavení. Druhé z nich však neobejdete ani po úplném resetování pomocí počítače či iTunes.
Z hlediska bezpečnosti jde o velmi užitečnou vlastnost, avšak je dobré na ní myslet také při koupit iPhonu z druhé ruky. Pokud by totiž první majitel zapomněl na odhlášení ze svého iCloud účtu, tak byste nebyli schopni dané zařízení normálně používat. Vždy tedy raději prodejci připomeňte, aby se z telefonu odhlásil.