AktualityNovinky

Apple je třetí rok po sobě nejhodnotnější značkou světa

Společnost Interbrand včera opět po roce zveřejnila žebříček nejhodnotnějších značek světa. Ačkoli se žádné výrazné  překvapení nekoná, jistě stojí za zmínku se na nejdražší značky planety podívat podrobněji. Jak se dalo očekávat, první místo patří suverénně Applu. Pokud by někdo měl zájem odkoupit “brand” Apple, musel by složit nepředstavitelnou sumu 170 miliard dolarů. Ještě zajímavější je ovšem fakt, že tato částka je v porovnání  s předchozím rokem o 43 procent vyšší. Apple tak zabral první místo v promyslném hodnocení skokanů roku.

image

Druhé místo patří rovněž technologickému gigantu, hodnota Googlu byla vypočtena na 120 miliard dolarů. Na třetím místě potom najdeme dlouholetou jedničku. Coca-Cola, která tomuto žebříčku vládla do roku 2013 klesla na své hodnotě o mírná čtyři procenta na současných 78 miliard. Z firem, které mají svou činnost založenou na počítačovém průmyslu ještě v TOP 10 najdeme Amazon, Samsung, IBM, nebo Microsoft. Poslední jmenovaný též zaznamenal slušný růst díky nově připsaným 11 % se tak firma Billa Gatese umístila na 4. místě.

imageSe společností podnikajících v ostatních odvětvích stoji za zmínku například  automobilky Toyota nebo BMW. Zvláště v těchto dnech je zajímavých faktem, že světová automobilová jednička VW se na prvních 32 příčkách vůbec neukázala. Patří ji totiž až 35. místo s hodnotou “pouhých” 12 miliard dolarů. Kompletní přehled 100 dražších značek naleznete zde.

Michal Benatzky

Vystudovaný novinář, který uvízl ve sféře marketingu. Kromě toho i hrdý redaktor ceskymac.cz. Nejraději píše o technologiích, chytrých vychytávkách a občas i o ekonomice a kryptoměnách. V létě kolo, v zimě lyže.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button