AktualityAplikace MacMacNovinkyPoradnaRecenzeTipy a triky

Recenze Elmedia Player: Multimediální přehrávač s řadou užitečných funkcí

Každý, kdo v minulosti přecházel na Mac, začal velice brzy řešit výběr multimediálního přehrávače. Současná nabídka zahrnuje nepřeberné množství programů, přičemž málokterý disponuje takovým množstvím funkcí, jako Elmedia Player, za kterým stojí tým vývojářů ze společnosti Eltima. Tento přehrávač nabízí komplexní podporu téměř všech klasických video a audio formátů.

Elmedia Player je komplexním řešením pro přehrávání všech druhů videí a dalších multimediálních souborů bez nutnosti zdlouhavých převodů. Aplikace se chlubí velmi intuitivním rozhraním, ve kterém se zorientujete za velmi krátkou dobu. Za celé období našeho testování jsme nenarazili na závažnější problém s přehráváním a na rovinu můžeme prohlásit, že jen těžko budete hledat konvenční formát videa, se kterým by si přehrávač neporadil.

Snímek obrazovky 2015-06-02 v 20.08.50Z široké palety nabízených funkcí nás nejvíce oslovil integrovaný prohlížeč streamovaných videí. Do adresního řádku stačí například zadat odkaz klipu na YouTube, odkud můžete zahájit jeho přehrávání, nebo rovnou stáhnout na pevný disk vašeho počítače. Než se rozhodnete pro stažení, lze si vybrat z několika druhů rozlišení, případně uložit pouze audiostopu. Tato praktická funkce je součástí placené verze programu PRO, která aktuálně činí 19,95 USD (zhruba 500 Kč). Tím odpadá nutnost instalace separátní aplikace, a vše lze v podstatě provést na jedno či dvě kliknutí myši.

Snímek obrazovky 2015-06-02 v 20.10.41Dalším příjemným bonusem je fixace okna přehrávače nad všemi ostatními aplikacemi. Tuto funkci si zřejmě oblíbíte, pokud na monitoru svého počítače sledujete například seriál a zároveň pracujete s dalšími programy. V nabídce funkcí pochopitelně nechybí možnosti pro vytváření vlastních playlistů, rotace obrazu či úpravy poměru stran.

Mile nás překvapil vestavěný videotuner, s jehož pomocí lze upravovat jas, kontrast, sytost barev a další související parametry. Komu by to nestačilo, je pro něj připraven grafický ekvalizér na přesné doladění zvukové stopy. Pokud vlastníte Macbook Pro s infračerveným portem, jistě vás potěší možnost ovládání skrze dálkový ovladač Apple Remote.

elm_allPokud bychom měli jmenovat negativa, na která jsme v průběhu testován narazili, můžeme uvést pouze vyšší náročnost na systémové požadavky, což v budoucnu jistě odezní s pravidelnými aktualizacemi. Ve dvou případech jsme měli problémy s plynulostí přehrávání a bohužel ani po detailnějším zkoumání nedokážeme rozklíčovat příčinu. Na vzorku zhruba padesáti testovaných videí se tento problém objevil pouze jednou.

Snímek obrazovky 2015-06-02 v 20.14.36Elmedia Player je skutečně povedený přehrávač nabízející vyváženou kombinaci funkcí, které vám pomohou maximalizovat zážitek ze sledování. Bezplatná verze nijak zásadně nevybočuje z řady konkurenčních řešení, nicméně po přechodu na verzi PRO získáte nezanedbatelný přídavek v podobě neomezeného stahování on-line obsahu a dalších pokročilých režimů.

Klíčové přednosti: Široká nabídka podporovaných formátů, stahování on-line videí z internetu, integrovaný tuner a ekvalizér, jednoduchá tvorba screenshotů a vlastních playlistů.

Snímek obrazovky 2015-06-04 v 17.25.25

Richard Streit