Recenze

Recenze Cooler Master MasterPulse In-Ear: kvalitní špunty nejen pro hráče

Společnost Cooler Master můžete znát jako výrobce počítačových skříní či chladičů. Její portfolio je ovšem mnohem širší a zahrnuje také sluchátka, mezi které patří model MasterPulse In-Ear. Jak už název napovídá, jde o klasické špunty, které však při porovnání s konkurencí nabízí funkci v podobě patentované technologie Bass FX. Než se ovšem dostaneme k meritu věci, na úvod se sluší zmínit pár řádky o zpracování. Z designu sluchátek je evidentní, že výrobce nehodlal nic ponechat náhodě a rozhodl se vsadit na elegantní notu. Vše podtrhuje hliníkové tělo ukrývající měnič s 8mm průměrem. Zmínit si zaslouží také plochý kabel s dálkovým ovládáním pro přijmutí hovoru či ovládání hudebního přehrávače a nezbytný mikrofon.

Masterpulse1

Součástí prodejního balení je praktické pouzdro usnadňující přenášení sluchátek

Příjemným benefitem je pevné pouzdro usnadňující přenášení a celkem tři velikosti silikonových nástavců. S tím přímo souvisí pasivní redukce okolního hluku, která je při vhodně zvolených špuntech na velmi dobré úrovni. Užitečným detailem je zároveň barevné rozlišení každého sluchátka, což má v praxi za následek fakt, že pokaždé budete na první pohled vědět, které sluchátko je pravé a levé. Posledním prvkem konstrukce jsou otočné voliče, které po otočení změní charakter zvuku.

Masterpulse2

Praktickým prvkem je barevné rozlišení – díky němu okamžitě víte, jaké sluchátko je levé a pravé

Nyní se konečně přesuneme k tomu hlavnímu, co nás u každých sluchátek zajímá – jak to vlastně hraje. V základním nastavení je zvuk vyrovnaný s mírným upřednostněním středů. Výšky jsou za všech okolností lehce upozaděny. Velmi mile mě překvapilo, jak si sluchátka dobře poradí s prostorem, což ocení především hráči, kteří potřebují kvalitní informace o pohybu nepřátel či směru, odkud sviští protivníkovi kulky. Pootočením spínačů se aktivuje funkce Bass FX, která se stará o zvýraznění basové složky. V tomto režimu se ztiší středy a dají prostor k vyniknutí basů, výšky zůstávají stejné.

Masterpulse3

Přestože nejde o prémiová sluchátka, s aktivním režimem Bass FX můžete počítat s opravdu mohutnými a přesnými basy. Přestože středy a výšky nejsou tak výrazné, celkový projev je velmi líbivý. Osobně jsem sluchátka používal téměř výhradně s aktivním Bass FX a dovolím si tvrdit, že většina uživatelů bude postupovat stejně. Zároveň jde o ideální způsob, jak si co nejlépe vychutnat elektronickou hudbu a filmy bohatými na zvukové efekty.

Masterpulse4

Zpočátku mi vadilo, že k pootočení voličů je třeba vyvinout větší úsilí. Protikladem je fakt, že v praxi díky tomu nehrozí nechtěné přepnutí. Cooler Master MasterPulse jsou v mnoha ohledech zajímavá sluchátka, která primárně cílí na publikum se zálibou v hraní her a “nabasované” hudbě. Vypíchnout si zaslouží hliníková konstrukce špuntů a skvělá izolace okolí. Možnost přepínání mezi jednotlivými režimy je skvělým řešením, které pomáhá v odlišení od konkurence. Pokud patříte mezi uživatele se zálibou v hudbě bohaté na basy, hrajete hry a hledáte kvalitní špuntová sluchátka, MasterPulse In-Ear rovnou zařaďte do nejužšího výběru. S cenou začínající nad hranicí 1300 Kč (v době publikování recenze) jde o produkt s výborně zvoleným poměrem kvality vůči pořizovacím nákladům.

Cooler Master MasterPulse In-Ear

7.8

Zpracování