Nakousnuté jablko už není nejhodnotnější značkou světa
Posledních pět let bylo logo Applu považováno za vůbec nejhodnotnější brand světa. To už ovšem neplatí. V posledním žebříčku Brand Finance Global 500 vystřídala Apple na prvním místě společnost Alphabet, jenž vlastní mocnou značku Google. I přes rekordní výsledky, které předčily všechna očekávání, zaznamenal Apple strmý propad své značky. Hodnota Apple brandu se totiž meziročně propadla o masivních 27 procent. Google naopak o 24 procent vzrostl. Hodnotu nakousnutého jablka vyčíslili experti na 107 miliardy dolarů. To je o téměř 70 miliard méně, než na kolik Apple před čtyřmi měsíci ocenila agentura Interbrand.
Amazon, i přesto, že zaznamenal růst o masivních 53 procent, zůstal i letos na třetím místě. Do první desítky se dále probojovali víceméně všichni hlavní konkurenti Applu napříč segmenty. Soupeř v oblasti softwaru – Microsoft – skončil s valuací značky 76 miliardy dolarů na pátém místě. Ještě o jedno místo nížě pak skončil Samsung.
Analytiky, kteří žebříček sestavovali tím pádem nejspíš dva dny staré finanční výsledku Applu příliš nepřesvědčily a do budoucna Applu tolik nevěří. Proto hodnota jakousnutého jablka razantně poklesla. Magazín World Trademark Review, který valuaci nejznámějších značek světa vyčíslil, slibuje v jednom ze svých příších vydání detailní analýzu, ve které by měl sesazení Applu z brandingového trůny vysvětlit.
107 miliard ne milionů 🙂
Díky za upozrnění. Samozřejmě máte pravdu. Chybu jsem opravil.