Novinky

Nakousnuté jablko už není nejhodnotnější značkou světa

Posledních pět let bylo logo Applu považováno za vůbec nejhodnotnější brand světa. To už ovšem neplatí. V posledním žebříčku Brand Finance Global 500 vystřídala Apple na prvním místě společnost Alphabet, jenž vlastní mocnou značku Google. I přes rekordní výsledky, které předčily všechna očekávání, zaznamenal Apple strmý propad své značky. Hodnota Apple brandu se totiž meziročně propadla o masivních 27 procent. Google naopak o 24 procent vzrostl. Hodnotu nakousnutého jablka vyčíslili experti na 107 miliardy dolarů. To je o téměř 70 miliard méně, než na kolik Apple před čtyřmi měsíci ocenila agentura Interbrand.

Apple vlastní po čtvrté v řadě nejhodnotnější značku světa

 

Amazon, i přesto, že zaznamenal růst o masivních 53 procent, zůstal i letos na třetím místě. Do první desítky se dále probojovali víceméně všichni hlavní konkurenti Applu napříč segmenty. Soupeř v oblasti softwaru – Microsoft – skončil s valuací značky 76 miliardy dolarů na pátém místě. Ještě o jedno místo nížě pak skončil Samsung.

Snímek obrazovky 2017-02-02 v 11.38.25

Analytiky, kteří žebříček sestavovali tím pádem nejspíš dva dny staré finanční výsledku Applu příliš nepřesvědčily a do budoucna Applu tolik nevěří. Proto hodnota jakousnutého jablka razantně poklesla. Magazín World Trademark Reviewkterý valuaci nejznámějších značek světa vyčíslil, slibuje v jednom ze svých příších vydání detailní analýzu, ve které by měl sesazení Applu z brandingového trůny vysvětlit.

Michal Benatzky

Vystudovaný novinář, který uvízl ve sféře marketingu. Kromě toho i hrdý redaktor ceskymac.cz. Nejraději píše o technologiích, chytrých vychytávkách a občas i o ekonomice a kryptoměnách. V létě kolo, v zimě lyže.

Doporučené články

2 Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button