Recenze

Recenze kamery Lamax X8: Nový pohled na svět akčních kamer

snimek-obrazovky-2016-10-17-v-19-51-27

Patříte mezi nadšené sportovce, cestovatele nebo kreativce, kteří si chtějí zvěčnit své zážitky, ale obyčejný fotoaparát či kamera není tou nejlepší volbou? Pak jistě čtěte dál, protože jsme se přímo pro vás rozhodli otestovat akční kameru X8 Electra od firmy Lamax, která začíná pomalu, ale jistě dobývat trh v oblasti akčních kamer.

Akční kamera Lamax X8 Electra je zabalena ve vkusně vypadající krabici nepatrně větších rozměrů, a to jen díky opravdu velkému množství příslušenství, které je ke kameře dodáváno. Součástí balení je přes dvacet kusů různého vybavení včetně nabíječky s microUSB kabelem a náhradní baterie. Nechybí ani podrobný a přehledný návod, který je mimo jiné v českém jazyce. Tato hromada příslušenství je jedním z hlavních důvodů, proč bychom kameru mohli z fleku doporučit.

7Součástí prodejního balení je bohatá paleta příslušenství zahrnující řadu nejrůznějších držáků pro každou situaci

Všechny milovníky nejen vodních sportů potěší vodotěsný kryt, ve kterém je kamera dodávána. Ten sice o nějaký ten centimetr přidá na velikosti jinak kompaktní kamerky, ale za to ji perfektně ochrání jak před vodou, tak před poškrábáním optiky a jiným znečištěním. Ke krytu se dají jednoduše a intuitivně přidělat různé nástavce, které umožňují přichycení kamery například k řidítkům kola, motorky, anebo třeba na stativ. Pokud zrovna nejste v situaci, kdy potřebujete mít nasazené pouzdro, můžete využít pouze kryt na displej, který umožňuje přichycení z obou stran ke stativu. Příslušenství celkově působí kvalitním dojmem a myslíme si, že každého mile překvapí.

3

Lamax X8 Electra má možnost vlastního wifi připojení, a proto se dá jednoduše ovládat skrze chytrý telefon či tablet. Electra je primárně zamýšlena jako Full HD kamera s širokým úhlem záběru 170° a podporou nahrávání 4K videa, ale pouze ve frekvenci deseti snímků za sekundu. Právě za 4K bychom dali kameře první mínus. Frekvence deseti snímků za vteřinu je na kameře 4K naprostou zbytečností a budí tak dojem marketingového lákadla na zákazníky.

Ve Full HD režimu si můžete zvolit, zda chcete třicet nebo šedesát snímků za sekundu. Celkovou kvalitu záběrů bychom hodnotili průměrně až mírně nad průměrem. Je ovšem nutné podotknout, že v této cenové hladině je kvalita potěšující. Mimo jiné kamera disponuje funkcí časosběru, kde si lze vybrat z vícero snímkovacích frekvencí.

5_postcard

Ovládání je velmi snadné a intuitivní. Většina uživatelů jistě ocení přítomnost české menu; nemusíte si tedy lámat hlavu s cizím jazykem a všem nabídkám okamžitě porozumíte. Kamerka podporuje microSDHC karty až do kapacity 32 GB. Nabíjení je poměrně rychlé, do hodiny je baterie znovu plně nabitá a připravena k akci. Při nepřerušovaném nahrávání vydrží baterie okolo dvou hodin, což považujeme za slušný výsledek. Komu by to nestačilo, může použít náhradní akumulátor, který je součástí prodejního balení.

1_postcard

Kvalita pořízených záběrů za ideálních světelných podmínek je na velmi dobré úrovni. Problémy mohou nastat při zatažené obloze, kdy má automatika plné ruce práce s ideálním nastavením expozice. Výsledkem je přepálená obloha či nepřirozené podexponování snímané scény. Zde je ovšem vhodné podotknout, že stejným nešvarem trpí drtivá většina konkurenčních kamer v podobné cenové relaci. Kamera je kromě sportovního využití vhodná i pro umístění do automobilu. Pro tento typ použití disponuje několika chytrými funkcemi zahrnující například parkovací režim či cyklické nahrávání.

Akční kameru Lamax X8 Electra si můžete pořídit od 3 500 Kč, což je dle našeho názoru velmi přijatelná cena v porovnání s kvalitou výsledného záznamu. Výrobce musíme pochválit za lokalizaci uživatelského rozhraní do naší mateřštiny a snadnou manipulaci se samotným zařízením i dodávaným příslušenstvím. Vzledem k pořizovací ceně jde o zajímavý produkt, který lze doporučit všem, kteří touží proniknout do světa outdoorových kamer.

Katka Válková

Milovnice přírody, umění a moderní technologie. Studuje gymnázium a zajímá se o společnost Apple.

Doporučené články