Novinky

Apple otevřel novou kapitolu své existence a míří mnohem výš, než se může zdát

Letošní konference WWDC přinesla až nečekané množství novinek. Kromě již obligátních aktualizací iOS 11 a macOS High Sierra přišla řeč také na nový hardware, kterému vévodil iMac Pro (článek zde). Nekompromisní výbava a špičkový displej s 5K rozlišením je jedním slovem lahůdka. Poněkud méně potěšující zprávou se stala informace o dostupnosti, která je naplánována na konec letošního roku. Z jistého pohledu to lze brát za odklon od pečlivě budované firemní politiky, která vždy stavěla na téměř okamžité dostupnosti. Apple se tak v očích veřejnosti přiblížil k mainstreamové scéně, což ho může v budoucnu přijít velice draho.

Když Acer na asijském veletrhu spotřební elektroniky ukáže prototyp svého nabušeného ultrabooku a prohlásí, že k prodejcům zamíří až za několik měsíců, nikoho to v podstatě nevzrušuje. Apple má ovšem v technologickém světě docela jinou pozici a podobný přístup mu jednoduše nesluší. Nezbývá tedy než doufat, že šlo pouze o nerozvážnost vrcholného managamentu, který chtěl utišit zlověstné syčení profesionálních uživatelů. V průběhu úvodní konference byl znát citelný důraz na co nejpůsobivější prezentaci klíčových novinek v iOS 11. Na rozdíl od minulých ročníků byl do hlavní role obsazen iPad, který s novou verzí operačního systému iOS míří mnohem výš, než si většina z nás dokáže připustit.

 

Přes všechny snahy jsou tablety obecně považovány za nástroj k prokrastinaci a bohapustou konzumaci obsahu ze sociálních sítí. S příchodem iPadu Pro a iOS 11 se ovšem mění pravidla hry – a to zcela zásadně. Doping v podobě multidotykových gest, přepracovaného rozhraní a způsobu práce s aplikacemi učinila z iPadu zařízení, které může směle konkurovat notebookům s Windows 10. Ještě nedávno se komunita strachovala přibližování Mac platformy k iOS, nicméně skutečnost je zcela opačná.

Pokud se podíváme na celou věc s dostatečným odstupem, lze vypozorovat indicie naznačující směr, jakým se chce Apple s jeho iPady vydat. Nemusíte být Sherlock Holmes, aby vám došlo, že Apple si připravuje živnou půdu pro masivní útok na korporátní prostředí. Pokud má křivka ziskovosti stále růst, bude nezbytné, aby jablečné stroje zamířily do podnikové sféry, kde kraluje Microsoft a jeho OEM partneři.

Samozřejmě půjde o běh na dlouhou trať, nicméně Apple již několikrát prokázal své schopnosti v oblasti plánování a vytváření smysluplných celků. Ve svém okolí stále slýchávám, že Apple už není tím Applem, co býval a v podstatě těží poslední zbytky z éry zesnulého Steva Jobse. Vnímavější část publika si ovšem začíná všímat jemných nuancí. Apple je naopak mnohem opatrnější a pečlivější ve všem, co dělá. To, co může na první pohled vypadat jako nelogický krok (jako odstranění 3,5mm jacku), lze vnímat jako jeden tah štětcem při tvorbě velkolepého díla.

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, rodina, elektronická hudba, příroda a moderní technologie.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button